Je to už nějaký pátek, kdy společnost Adobe prohlásila, že 31. prosince roku 2020 ukončí podporu jeho přehrávače Flash Player. Tato již zastaralá technologie byla (dle doporučení Adobe) postupně nahrazována otevřenými standardy, jako HTML5, WebGL a WebAssembly. Někteří na svých webech tyto nutné změny učinili, jiní ne. Začal červenec a život tohoto software je již skoro u konce.
Co je vůbec Adobe Flash Player? Co bylo jeho hlavním problémem, popřípadě jak problém s Flashem vyřešit? Na to se Vám pokusí odpovědět tento článek.
Adobe Flash Player je multimediální software určený pro tvorbu interaktivního obsahu. Od roku 2005 je ve vlastnictví společnosti Adobe. Byl využíván například pro tvorbu interaktivních videí, her a mnoho dalšího. Bez instalace Flashe nebylo možné tyto vychytávky využívat. Z toho důvodu byla tato velmi používaná technologie postupem času čím dál tím více ve stínu jiných technologií, jako například WebGL. Jeho konec ale urychlil jiný problém.
Dříve by bylo dobré si alespoň ve stručnosti říct, co je exploit. Jedná se o prográmek (nebo o sekvenci příkazů), který využívá chyb jiného programu. Cracker, tedy osoba, která těchto chyb využívá ve svůj prospěch (opak hackera), může třeba do PC oběti nainstalovat škodlivý software (nebo ovládnout počítač).
Jak již odstavec napovídá, hlavním problémem byly jeho velké bezpečnostní chyby. Právě prostřednictvím těchto chyb mohou crackeři napadat své oběti.
Z toho důvodu je u prohlížečů, jako například Chrome, třeba Flash ručně aktivovat.
Nejlepším řešením je přejít na jiné technologie, jako HTML5 nebo WebGL. Využijte EGTwins služeb, rádi Vám s tímto řešením pomůžeme. Pro tvorbu interaktivního obsahu využíváme HTML 5 a WebGL. Projekty děláme na míru a za přátelskou cenu. Pro bližší informace nás neváhejte kontaktovat zde.
Líbí se Vám náš blog nebo hry? Chcete další články o webech, vývoji her nebo jiné zajímavosti ze světa IT? Budeme velmi rádi za like, odběr nebo sdílení.
Přidáno 03-07-2020, Autor: Jan Řehoř